Millefiori innehar F-Skattsedel och är momsregistrerad.

I våra priser ingår moms 25%.
Vi har en minsta ordergräns på 100kr. 

Vi följer distansavtalslagen, konsumentköplagen och ARN´s riktlinjer.

Vi har en befintlig butik på Haga Nygata 10 i Göteborg. Då vi inte har möjlighet att ha dubbla lager, reserverar vi oss för att någon produkt snabbt kan ha tagit slut innan vi hunnit uppdatera detta i webshopen. Om vi väntar in denna produkt närmaste veckan kommer vi att höra av oss till dig, så får du bestämma om du vill vänta på den, eller om du önskar pengarna tillbaka till ditt bankkonto. Har du valt faktura som betalning, krediteras artikeln. Vi restnoterar inget. Vi gör dock vårt bästa för att hålla hemsidan uppdaterad.

Beställningar som betalas med kort eller faktura packas tisdag tom fredag fram till kl 17.00 och på lördagar 14.00 och skickas samma dag eller dagen efter beroende på postgång. Förskottsbetalningar tar mellan 1-3 dagar innan vi ser betalningen, och beställningen packas och skickas när betalningen är synlig.

Force Majeure, kan ej hållas ansvarig för omständigheter vi inte kan råda över.

Hoppas du kommer känna dig nöjd med våra produkter.

Regler för leverans och order

Vi har en fast fraktavgift på 29kr på alla leveranser under 300kr exkl frakt. Undantag för våra stora stansset där 55kr alltid tillkommer i fraktavgift för leverans med Schenker. Välj alternativ ”frakt stansar” i kassan om ni köpt bokstavsstansar. Vid missat val tillkommer även en faktureringsavgift på 35kr för fakturering av frakten att tillkomma. Alla leveranser sker med Posten eller Schenker. För rekommenderat brev tillkommer postens kostnad på fn 65kr. For international shipping please contact us.

Det är upp till köparen att försäkra sig om att man angivit rätt adress och att hämta ut paket innan sista datum gått. Vid ej uthämtad paket kommer de kostnader som detta medför oss (fn 200kr), faktureras till köparen med en extra faktureringsavgift på 35kr. Detta för att täcka kostnaderna för administration och returfrakt.

Har din leverans ej dykt upp inom 7 dagar från det att du fått mail om att varan är skickad, måste du höra av dig omgående till oss.

Ändring av order och avbeställning

Kund har möjlighet att fram tills paket har skickats, ändra sin order och även avbeställa. Avbeställningen är ej giltig förrän en bekräftelse mottagits från oss. Notera att en sen avbeställning efter att ordern redan är skickad, medför att kunden är skyldig att mottaga paketet.

Avbeställning av varor som är specialbeställda för enskild kund är ej möjlig.

Vi förbehåller oss rätten att skicka en liknande vara om något skulle vara slut i ordern. Man får alltid samma typ av vara, men det kan tex vara från ett annat märke. 

Ångerrätt

Privatperson har enligt distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från mottagandet.
Återsändande av vara vilket returneras med hänvisning till distansavtalslagen sker på kunds bekostnad. Varan skall återsändas emballerad, vara oanvända och i samma skick som när du fick den, dvs plomberad och ej skadad.
Du får antingen välja en ersättningsvara till samma pris eller pengarna tillbaka via ett bankkonto. Köparen står för frakt för både tur och retur om man önskar byta en vara. Fakturakostnad på 35kr tillkommer även vid returer. Om en vara har skickats felaktigt står självklart Millefiori för fraktkostnaderna. Varan ska skickas tillbaka med samma fraktsätt som man mottog varan.
Önskar du använda ångerrätten kontakta alltid oss på info@millefiori.se.

Reklamationer


Privatperson har enligt konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt om det är produktionsfel, oavsett vilken garantitid som gäller. Millefiori skickar då en liknande ersättningsvara. Skulle vi inte ha det så återbetalas pengar istället.
Beställer man varor som är nedsatta kan man räkna med att dessa inte uppfyller samma krav som en dyrare liknande vara.

Borttappat paket

Har du inte mottagit ditt paket inom skälig tid kontakta oss så vi kan undersöka vad som hänt. Alla paket som försvinner polisanmäls.

Transsportskador


Skulle ditt paket vara skadat, anmäl det genast på posten. Tag ej emot skadat paket. Vi kan då ej göra någonting åt detta.

Betalningsalternativ

Kortbetalning via VISA / Mastercard
Vi erbjuder enkel kortbetalning i samarbete med DIBS AB. Vi lagrar inga kortuppgifter och all hantering av kortinformationen hanteras via säker SSL kryptering, samt av bankernas 3D Secure -du kan känna dig helt säker när du handlar med kort hos oss.

Faktura
Vi erbjuder betalsättet "PaysonFaktura" i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift på 35kr.
För att beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Varor skickas till den adress kunden är folkbokförd på. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2% per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Klarna Checkout
Vi erbjuder betalsättet "Klarna Checkout", med flera alternativ så som betala med kort, faktura 14 dagar eller delbetala din faktura.

För att beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Varor skickas till den adress kunden är folkbokförd på. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.

Information om ångerrätt
Enligt distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du ska kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i orginalförpackning. Vid nyttjandet av ångerrätten är det Du som står för returfrakten.

Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer faktura att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi.

Förskottsbetalning till bankgiro 130-9996
Ange ALLTID orderid och namn vid betalning till banken. Betalningar utan avsändare riskerar att fördröja leverans. Tänk på att betala så fort som möjligt, då beställningen packas efter betalningen, så man inte riskerar att varor hinner ta slut eftersom vi även har en fysisk butik.

Avhämtning
Du kan hämta dina varor i vår butik på Linnégatan. Du får en bekräftelse när din beställning är packad och klar för att hämtas. Bekräftelse får du i första hand via sms om du angett ditt mobilnummer, annars via mail.

Presentkort
För tillfället kan man endast betala med presentkort i shoppen som är köpta via webben. Presentkort köpta i vår butik på Linnégatan 46, Göteborg, kan endast lösas in i vår fysiska butik. Vi jobbar på att hitta en lösning för att kunna lösa in presentkorten oavsett hur man köpt dom.

Rabattkod
Rabattkoder kan ej efterregistreras.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på info@millefiori.se


Information

Vi förbehåller oss för eventuella tryck- eller skrivfel dvs fel i informationen, på samtliga produkter i vårt sortiment och tjänster. Alla bilder på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan inte garantera att bild återger varans exakta utseende och färg. Alla storlekar är ett cirka och kan skifta något.